Irriterad

Blir såååååååå irriterad på folk som säger att typ pessoa är djurplågeri , hur kan du ens leva med att du rider med det bettet på din häst! Osv osv. Visst tycker jag inte att man ska rida på pessoa varje dag då det ger en falsk form. Men va fan det ger ett pelham oxå! Jag trimmar i med tränsbett på marken på alla min hästar och sen byter jag bett i hoppningen vid behov. För jag vill inte ha en dragkamp runt banan . Det är inte kul för någon av oss. Om en häst trivs och hoppar mer avspänt och fint än någonsin på ett pessoa är det djurplågeri då ? Det tycker inte det . Variera bett mycket så blir inte hästen slut i munnen om du rider med en bra hand.en häst kan bli exakt lika sönder i munnen med ett tredelat som med ett pessoa. Skapa er en egen uppfattning om vad ni tycker om allt , istället för att lyssna på alla som säger samma sak för att det är så det har alltid varit så. Det betyder inte att dom har rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0