Bett

Har varit väldigt mycket diskutioner om bett, jag tycker att man kan inte säga att det bettet är ett bra bett eller att det bettet är ett dåligt bett , det beror helt på hur hästen är, själv tycker jag att det inte är några som helst fel med att rida på pessoa bett om den som rider vet hur man hanterar det och hästen trivs på det! Men jag personligen tycker att det är bäst att rida på ett lite mildare bett på marken och sen vi behov växla upp i hoppningen, det kan vara svårt att få en ärlig form på tex pelham, det ända sättet att som finns är prova sig fram vad just sin egen häst trivs med sen är det alltid bra att ta hjälp av en duktig tränare om tips och tankar,tycker ser har blivit lite överdrivet med bett. Vet vissa personer som skriver typ jag skulle aldrig sätta ett pessoa bett / pelham bett i munnen på min häst/ponny! Men om ponnyn trivs jätte bra och hoppar bättre än någonsin på det bettet är det elakt då ? Det tycker inte jag, sen är det viktigt att variera så man inte rider på samma bett hela tiden . På Roma rider jag på ett tredelat tränsbett eller ett rakt bett med lösa ringar på marken i hoppningen på babypelham . Just för att slippas fajtas med henne . Hoppas ni förstår poängen och skriv gärna en kommentar om vad ni har för tankar kring detta ämne!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker det är plågeri att ens sätta ett bett i munnen,du är en hemsk människa som gör det!! fy skäms!!!!!!!

2012-11-21 @ 10:36:12
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0